miercuri, 2 martie 2022

Interogatoriu

 

- Și câte elegii mai ceri, Toamnă,

să ți se scrie pe frunze arămii,

în ceasul amurgului

ce se scurge adesea într-o antică clepsidră,

lângă geamul aburit de umbra unei amintiri

și de șoapte ucise de ploi?

 

- Și de câți poeți mai ai nevoie

în ospiciile de nebuni,

să te dezlege din gânduri tăcute,

doamna mea nebună,

cu chip de lună albă?

 

- Și cât mai vrei să fii subiectul

cronicarilor anonimi

pe o petală de tei?

 

- Și cât să-ți mai cânt despre dorurile mele?

 

- Și cât să te mai iert, Toamnă,

pentru tot ce mi-ai luat și nu mi-ai dat?

 

Și toate celelalte anotimpuri

mi-s datoare cu tot ce n-am trăit

încă ...

 

 

                                                        2.Martie.2022

 

 

 

 

Niciun comentariu:

April vis inocent

  E luni!...   Și dacă e luni, plouă ...   Și dacă plouă, Timpul stă adăpostit sub pleoapele tale adormite, pe pernă ...