marți, 8 octombrie 2019

Ultimul duel


în dimineața,
în care m-am născut
mi-a murit libertatea
și a fost vândută unui taxidermist
ce nu mai voia să împăieze animale...
a început să se plimbe prin târguri bizare
prin maternități,
ba chiar și prin cimitire
cumpărând tot ce le murea oamenilor
sau nu mai aveau nevoie...

de atunci privesc
cerul
doar cu ochii lipiți de fereastra
odăii mele,
devenită ca un fel de închisoare
dar cu ușa care se deschide
fără zăvor
și fără folos
căci
nu sunt un fluture să zbor...

tetrapareză spastică îmi ține picioarele legate
ca lanțul
cu o bilă mare
de parcă aș fi un ucigaș
în serie.

 știi...
tare mult,
mi-ar fi plăcut să sar și eu
măcar
odată șotronul.
așa cum sare timpul peste mine,
sau să înalț zmeie
din hârtii
roz.

...aș fi alergat să sărut ploaia
pe asfalt
dar...

poate în loc să spun
ce aș fi putut să mai fiu mai presus
de vise
și mai sus
decât orice...

 ar trebui să-ți spun:
-omule
nu te vinde
pentru o mină de aur
ce ar putea să te coste
mai mult decât
ai!

-ridică-ți capul
și privește-ți viața în ochi
ca și cum,
ar fi ultimul duel
cu moartea!


                                        8.Octombrie.2019








Niciun comentariu:

Boxa acuzaților

  Ni s-au răcit cuvintele în miez de primăvară, sub coaja albă a duminicii uitate între cele două emisfere...   Tu și eu... ...