miercuri, 30 octombrie 2019

Lampa cu petrol




...m-aș întoarce odată în copilărie
într-o seară
în care mirosul de mălai din lerul bunicii
pătrunde
până și prin ferestrele imaginare
ale castelului construit din coceni
sub lampa cu petrol agățată la grindă
înnegrită de fum

la ora poveștilor când moș Ene
ar veni
ușor pe la gene
în așteptarea venirii mamei
de la serviciu
(dintr-o sticlărie veche și mică)
obosită

mi aș lăsa capul pe genunchii bunicii
(acoperiți cu șurțul negru înflorat
cu flori albe mărunte)
să mi-l mângăie cu mâinile sale
crăpate
de atâtea trudă

să adorm fără niciun gând
nicio grijă să n-am
după ce am rostit ultimul amin

visând îngeri
dragoni transformați în prinți
cai înaripați alergând cu mine pe spinarea lor
fluturi ce dansează într-o aripă
oh
apoi câte și mai câte lucruri
sub plapuma umplută cu lână
pe dormeza cu arcuri care scârțâie
să fugă bau-bau

i-aș da înapoi timpului
câțiva ani din viață
doar să mă întorc odată
la pita de casă
unsă cu multă dragoste și bucurie
fără să mă mai grăbesc să fiu
mare.


                                              30.Octombrie.2019

Niciun comentariu:

Portavoce

  Păreri de rău și primăveri agățate pe cozile unor vechi strune mute, în timp ce se aude un poem trist, recitat printr-o portav...